Sonntag, Juni 17, 2007

اسلام مغرور است

با اینکه اسلام دین خوبی ست اما انقدر مغرور است که آدم بعضی اوقات از کوره در می رود. مثال اگر بخواهم بیاورم زیاد است . اما یکی از دم دست ترین مثال ها نماز صبح است. فرض کنیم یک مسلمان ، یک مسیحی ، یهود ، لائیک ، بودائی در یک مکان کوچک زندگی می کنند. آن مسلمان برای ادای فریضه اش صبح ساعت 4 الی 5 بیدار می شود و می خواهد نماز بخواند . آیا می شود این کار را آنقدر بی سر و صدا انجام دهد که کسی بیدار نشود.
فرض می کنیم حداقل یکی از آن افراد غیر مسلمان بعد از اینکه ساعت 5 بیدار شد دیگر خوابش نبرد . واقعا تکلیفش چیست و جواب حقش که ضایع شده را که می خواهد بدهد؟ از همه بدتر این است که آن مسلمان از دینش هم مغرور تر باشد و بگوید این آدم ها بر اساس گفته قرآن وظیفه شان بوده که مسلمان شوند و الان باید با من بلند می شدند و نماز می خواندند . پس در واقع حقشان است که بیدار شوند و این سزای عملشان است. این همه اعتماد به نفس ( بخوانید خودبزرگ بینی) و خودخواهی از کجا آمده؟
مگر توی قرآن نگفته لا اکراه ..... قد تبین... کجا این آیه مصداق پیدا میکنه ؟؟؟؟ آیا در هیچ کدوم از تعالیم اسلامی احترام به آدم های دیگر هم آمده ،که سریعا با چند تا مثال نقض نشه. چقدر بقیه انسان ها که از گروه های دیگه هستند ارزش دارند ؟
و مگر نه اینکه 1400 سال از وضع قوانین اسلام گذشته . خوب آن زمان ها با طلوع آفتاب بلند می شدند و با غروب آفتاب که حدودا ساعت 7 یا 8 است می خوابیدند . در عصر جدید که ادیسون لطف کرد و لامپ را اختراع کرد و آدم ها تا 1 نصف شب بیدارند و در طول روز جون کندن چطور میشه ساعت 4 صبح هم بیدار بشی. علی الاصول باید این زمان بندی ها تغییر می کردن. نه؟

به قول ..... بیایید زیاد راجع به این چیزها فکر نکنیم . وگرنه از دین خارج می شویم. بیایید اصلا فکر نکنیم ، اینطوری بهتر است.