Montag, Juni 25, 2007

کفش رانندگی برای خانوم ها




بالاخره بعد از طراحی و ساخت ماشین های خانوم پسند ، یک شرکت انگلیسی کفش های رانندگی شیلا رو برای خانوم ها طراحی کرده . این کفش ها که مخلوطی از رنگ صورتی و مشکی هستند در کناره داخلی دکمه ای دارند که به شخص اجازه میده با فشار دادن آن پاشنه کفش رو به داخل بکشه یا اینکه آن را در بیاورد .

دلیل طراحی این کفش ، تصادف کردن خانوم ها به خاطر کفش نامناسب برای رانندگی است. طبق آمار 80 درصد خانوم ها موقع رانندگی کفش نامناسب به پا دارند . از هر سه نفر یکی از کفش های تخت برای رانندگی استفاده می کند و از هر پنج نفر یک نفر داخل ماشین کفش هایش را درمی آورد و پابرهنه !!! رانندگی می کند . نصف خانوم ها هنگام خرید کفش تنها به زیبایی آن و نه به استفاده اش در هنگام رانندگی توجه می کنند. 17 درصد یک جفت کفش یدکی در ماشین برای رانندگی می گذارند.

50 درصد خانوم ها از ایجاد چروک و خراشیدگی ها روی کفش های فانتزی شان شکایت دارند و 50 درصد می گویند گیر کردن کفش هایشان بین پدال ها یا سر خوردن کفش ها روی پدال باعث ایجاد خطر می شود. بعضی نمی توانند پایشان را درست روی پدال بگذارند و پاشنه کفش بعضی دیگر در بین شکاف های کفی ماشین گیر می کند. بسیاری از خانوم ها می گویند تا به حال به خاطر این مشکلات تصادف کرده اند یا نزدیک بوده تصادف کنند.

این شرکت انگلیسی برای رفع این مشکل این کفش ها را طراحی کرده که در صورت استقبال ، تولید انبوه را شروع خواهد کرد.

در همین مورد : خدا رو شکر به علت ارتفاع زیاد نمی تونم کفش پاشنه بلند بپوشم . ولی یک جفت صندل پاشنه کوتاه دارم ( داشتم)که نوکشون تیز بود. داشتم با ماشین مامان می رفتم خونه دوستم که دیدم وسط بزرگراه نمی تونم پام رو بذارم روی ترمز. جفت پاشنه ها رفته بود توی سوراخ های کفی ماشین . به هر بدبختی بود زدم کنار و کفی رو از یه طرف – کفش ها رو از اون طرف می کشیدم تا از هم جدا بشن . در نتیجه پاشنه صندل بیچاره ام کند و تا اونجا رو هم پابرهنه رانندگی کردم. واقعا شانس آوردم چپ نکردم.