Mittwoch, Juli 04, 2007

مشترک گرامی

چقدر سیستم پاسخگوی اتوماتیک توی ایران جالبه .
این شماره رو بگیرید 466222 . شماره اپراتور هواپیمایی هماست . خانومی که صداش به طور اتوماتیک پخش میشه اول به انگلیسی صحبت می کنه. توی همون دو جمله ای که خواب آلود و با صدایی خیلی نامفهوم میگه 20 غلط تلفظی پیدا می کنید . صدا انقدر بد ضبط شده که اصلا معلوم نیست چی داره میگه. اولین چیزی که به ذهن من رسید این بود که یک خانوم شل و شیت رو بزور از رختخواب کشیدن بیرون ، یه برگه که انگلیسی به خط خرچنگ قورباغه روش نوشته شده گذاشتن جلوش و گفتن بخون ، یه واکمن هم گذاشته بودن روی میز تا صداش رو ضبط کنند. این شد پاسخگوی شرکت ملی هواپیمایی ایران.

حالا این که خوبش بود . این خانومه هست وقتی کسی شماره اشتباه می گیره یا دو شماره اول تو شبکه وجود نداره لطف می کنند و گوشی رو برمیدارن . دفعه اول که صداش رو شنیدم باور کنید پرده گوشام تا مرز پاره شدن رفت . یک خانوم با صدای تو دماغی و فوق العاده زشت یکهو با بدترین لحن ممکن مثل آدم آهنی فریاد میکشه " این – شماره – در – شبکه – موجود نمی باشد – لطفا – مجددا – تماس – نگیرید " .
اینطوری که این خانوم میگه ، یعنی اگر دفعه دیگه تماس گرفتی با یه لنگه کفش می زنم تو سرت و اینقدر به خودت و جد و آبادت فحش می دم تا بفهمی مزاحمت یعنی چی . ای مزاحم بدبخت .
به نظرم این جمله با لحن این خانوم بهتر میشه و خیلی بیشتر به صداش می آد : مشترک الاغ و نفهم گرامی. شما که شعور تماس حاصل نمودن ندارید ، خیلی غلط می کنید که باعث سلب آسایش من و خطوط تلفن می شوید ..... + یک عالمه فحش های چیز دار که اگر مشترک دلش خواست بشنوه و دق دلی این خانومه خالی بشه می تونه گوشی رو نگه داره.
حالا من می خوام این جمله رو برای مخابرات بفرستم و بگم به علت سر درد ناشی از شنیدن صدای این خانوم لطفا جمله ای رو که من سرودم بذارن روی خط برای محضوظ شدن بیشتر مشترک گرامی.

البته یک سری عوامل خود فروخته هم هستند که از اون ور بام افتادند. اگر کارت تلفن های خارج از کشور رو استفاده کرده باشید می فهمید چی می گم. بعضی شرکت ها انگار مسئول چیز دیگه ای بجز ارتباط تلفنی هستند . البته زبونم لال منظور بدی ندارم ها . فقط صدای خانومه یه کم بیش از حد لازم عشوه داره . بعضی اوقات تا حدی که آدم حالش بد میشه و فکرای بد می کنه .
.