Montag, Dezember 04, 2006

فرو ریختن سقف مترو در خیابان شریعتی و مدیریت بحران!

احتمالا شهرداری تهران دارد به شانس بد خودش لعنت می فرستد. جمعه دو هفته آینده انتخابات شورای شهر است و تا مسئولان شهرداری درصدد گل و بلبل نشان دادن شهر شوند چند تا اتفاق همزمان برنامه هایشان را بدجور به هم زد.
اولیش که برف بود و فلج شدن تهران.
دومیش هم فرو ریختن سقف متروی در حال احداث در خیابان شریعتی ست. قرار است تا پایان سال 86 ( که چندان هم امید نداشته باشید) متروی تهران تا تجریش توسعه پیدا کند. مسیر بعدی مترو از زیر خیابان شریعتی می گذرد و دیشب درست سر زرگنده ، روبروی سفارت بریتانیا سقف مترو ریخته بود و عابران می گفتند ظاهرا لوله گاز هم ترکیده و بوی گاز تمام خیابان را گرفته. فرو ریختن سقف مترو باعث خرابی جدی خیابان هم شده بود. از آن طرف پلیس جلوی ماشین ها را از زیر پل صدر به طرف پایین شریعتی گرفته بود و همه می بایست به بزرگراه صدر سرازیر شوند. خلاصه بلبشویی بود که آنسرش ناپیدا. ماشین ها هر کاری که دلشان می خواست می کردند و هرج و مرج اعصاب همه را خرد کرده بود. عجب مدیریت بحرانی!

حالا جالبی این ماجرا این است که آقای قالیباف مرتب سعی می کند خودش را آدم همه چیز دانی معرفی کند و بگوید شهرداری ال و شهرداری بل. تا همین چند روز پیش چنان دم از مدیریت بحران می زد که انگار سال ها در این زمینه تحقیق و تفحص کرده و با کارهای بزرگ نمایی شده ای مثل پیدا کردن گسل های کوچک تهران قبل از انتخابات سعی در منحرف کردن افکار عمومی داشت. حالا بیا و به این آقای شهردار بگو لطفا یک فکری برای برف و مترو کنید ، این کارهای عظیم پیش کش.

* اخبار من از ریزش خیابان هیچ سندیتی ندارد. بر اساس اون چیزی که دیدم و شنیدم و از پلیس پرسیدم نوشتم. پلیس اجازه نمیداد کسی از محل وقوع جنایت دیدن کند!