Freitag, August 10, 2007

انتخاب رشته

بالاخره انتخاب رشته این سامان هم تموم شد. سرم داره گیج میره دیگه . عجب کار سخت و مسخره ای بود . سه روزه که دوتایی با هم افتادیم به جون دفترچه و هر چی رشته بود از توش درآوردیم . حالا این دفترچۀ کاهی بی ریخت که مغلمه ای از رشته های مختلف و توضییییییحات گوناگونه به یک طرف ، این سامان زبون نفهم که مرتب داشت با صدای بلندگو مانندش اظهار نظر می کرد و غر می زد به یک طرف . اولین رشته رو براش مهندسی میوه فروشی اتخاب کردم بس که این بشر داد میزنه .

زمان خودمون انتخاب رشته به روش دغیانوثی بود و یک خط کش میذاشتیم می آمدیم پایین تا بالاخره به انتخاب آخر برسیم . انتخاب رشتۀ سامان اما تداعی خاطرات نبود . همه چیز شیک شده ! انتخاب رشته اینترنتی شده . ما که اینجا در اوج تمدن شهری به سر می بریم 50 بار اشتباه کردیم و دوباره روز از نو روزی از نو . من که رسما داشتم دیوونه می شدم . حالا خدا به داد اون داوطلب بیچاره ای برسه که تو چلغوزآباد زندگی می کنه و باید انتخاب رشته کنه . اصلا تلفن دارند که اینترنت هم داشته باشند؟!

یک ساعت تمام داشتیم کدها رو وارد صفحه می کردیم و وقتی دکمه تائید رو زدیم پیغام ارور داد و دوباره از اول . اون زمانی که داشت درس می خوند هی زدم تو سر خودم که بچه جون اینقدر بازیگوشی نکن درست رو بخون یه رتبه درست و حسابی بیاری. یه جوری بخون که موقع انتخاب رشته 10 تا رشته انتخاب کنی و مطمئن باشی قبولی . حالا آقا یک رتبه ای برام آورده که برای اولین رشته ها از دانشگاه علم و صنعت شروع کردیم و مجبور شدیم برای محکم کاری 100 تا رشته رو پر کنیم . از فواید رتبه خوب ، خستگی کمتر در انتخاب رشته ست.

یکی از خوبی های اینترنتی شدن البته ، اشتباهات کمتره و اینکه خود بچه ها بدونن موقع انتخاب رشته چه کار کردن . اینطوری اعتراض ها هم کمتر میشه . مثلا یکی از مواردی که خیلی به نظرم انتخاب رو سریع می کرد این بود که در یک صفحه جداگانه در یک قسمت کد رشته رو وارد می کردیم و اون رشته انتخابی مربوطه رو می نوشت . با این روش دیگه احتمال خطا به صفر میرسه . مثلا ما مکانیک دانشگاه یزد رو اشتباه انتخاب کرده بودیم و وقتی کد رشته رو به این قسمت دادیم فهمیدیم این کد کاردانی کامپیوتر دانشگاه زابله !!!!!! سامان که داشت پس می افتاد و معرکه گرفته بود که می خواد بره اونجا قاچاق اسلحه و مواد ( هنوز نفهمیدم چرا پسرها کشته مرده اینجور جیمز باند بازی ها هستن) . به خیر گذشت البته !

باید منتظر بمونیم ببینیم چه رشته ای قبول این میشه این بچه . امیدوارم شهر خودمون قبول بشه . البته اینقدر شهرهای دیگه رو جلوتر زده که بعید می دونم .